Πως να ανέβω γρηγορότερα μια ανηφόρα;

Σας παραθέτω παρακάτω ένα ενδιαφέρον άρθρο του Chris Kostman πώς να ανεβαίνετε

γρηγορότερα μία ανηφόρα αφού τη περίοδο αυτή έχουμε πολλούς αγώνες ανάβασης.

 

 Η ανάπτυξη ποδηλατικής ικανότητας στην ανηφόρα

Κάποιος με ρώτησε κάποτε πώς έφτασα να είμαι τόσο καλός στην ανηφόρα. Η απάντησή μου ήταν απλή: «την ποδηλατώ» Σήμερα, όμως, δίνω λίγο πιο λεπτομερείς συμβουλές. Για παράδειγμα:

 

Διαλέξτε πολλούς διαφορετικούς λόφους (είτε άσφαλτο είτε βουνό ανάλογα που κάνετε ποδήλατο) και χρονομετρήστε τον εαυτό σας. Δεν χρειάζεται να είναι υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως δέκα έως είκοσι λεπτά με καλό ρυθμό. Μία φορά την εβδομάδα, κάντε μια «ημέρα επανάληψης λόφου» σε ένα από αυτούς τους λόφους. Δέκα επαναλήψεις στο 100%. Μην ξεκουράζεστε υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ των επαναλήψεων, ακριβώς καθίστε, με τα πόδια σας γυρίζοντας σε μια εύκολη ταχύτητα για να χαλαρώσουν.

 

Μία ή δύο φορές την εβδομάδα, κάντε μια καλή, μεγάλη, λοφώδης βόλτα. «Δουλέψτε» μαζί με πολλούς λόφους όσο το δυνατόν, ίσως και όλους τους λόφους επαναλήψεων, και όλους τους άλλους στο ενδιάμεσο. Αφήστε τους δύσκολους λόφους για το τέλος και δώστε τα όλα εκεί. (Θυμηθείτε, για να ποδηλατήσετε τους λόφους καλά, θα πρέπει να τους ποδηλατήσετε πρώτα!)

 

Πέρα από το προφανές, θα πρέπει να δουλέψετε την τεχνική σας επίσης. Πειραματιστείτε με τις ταχύτητες σας και χρησιμοποιήσετε μικρές ταχύτητες ανάλογα με τις ανάγκες για να κρατήσετε το στροφάρισμα σας. Επιχειρήστε για 60 με 80 στροφές, μετρώντας μόνο το ένα πόδι καθώς κάνει ένα κύκλο. Μην «φυλάξετε» μια ταχύτητα, να τη χρησιμοποιήσετε αμέσως μόλις τη χρειαστείτε. Επίσης, μην είστε τόσο «μαχητικός» για την επιλογή των ταχυτήτων σας. Cool είναι να ποδηλατείτε το λόφο ομαλά και με συνέπεια, και όχι η ‘’πολτοποίηση’’ του γόνατου με αλλαγές ταχυτήτων με ατημέλητη μορφή. Πάντα να αλλάζετε μία ή δύο ταχύτητες υψηλότερες όταν σηκώνεστε. (Είναι πιο αποτελεσματικό να ανηφορήσετε ενώ κάθεστε, αφού όμως έχετε «χτίσει» τη δύναμη  και το στυλ για να το κάνετε αυτό)

 

Η στάση του σώματος είναι κρίσιμη επίσης. Μείνετε χαλαρά στο πάνω μέρος του σώματος σας. Μην σφίγγετε το ποδήλατο περισσότερο από ό, τι είναι απαραίτητο. Επικεντρωθείτε στο  στροφάρισμα πάνω από το πεντάλ με ένα κυκλικό δυναμικό στυλ. Μην αφήσετε τον εαυτό σας να χαλαρώνει στα πετάλια όταν επιτευχθεί το υψηλό σημείο του κύκλου τους. Κάθε τόσο, αλλάξτε τη στάση σας εμπρός ή πίσω στη σέλα. Παρατηρήσετε πώς αισθάνεται. (Θα πάρετε μια μίνι αποκατάσταση των μυών από την αλλαγή της θέσης σας με αυτόν τον τρόπο.) Αναπνεύστε ήρεμα και ομαλά από την κοιλιά σας. Επικεντρωθείτε στην εκπνοή δυναμικά, επιτρέποντας τους πνεύμονές σας να ξαναγεμίσουν αβίαστα.

 

Η εξάσκηση οδηγεί στην τελειότητα. Και η τελειότητα κάνει οποιαδήποτε άσκηση πολύ πιο ευχάριστη.

Καλές αναβάσεις!

 

 Originally published in The California Events Schedule, June 1993

 

Romas Pro Training